FANDOM

Senpō: Mokuton: Shin Sūsenju
Shin Sūsenju
Nazwa
Japońska 仙法・木遁・真数千手
Rōmaji Senpō: Mokuton: Shin Sūsenju
Angielska Sage Art: Wood Release: True Several Thousand Hands
Debiut
Manga Rozdział 621
Anime Odcinek 366
Występuje w Manga i anime
Informacje
Klasyfikacja Mokuton Kekkei Genkai, Senjutsu, Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Typ Mokuton Uwolnienie Drewna
Jutsu Macierzyste Sennin Mōdo
Pochodzenie Jutsu
Chōjō Kebutsu

Wood Release: Several Thousand Hands

Pokrewne Jutsu
Mokuton: Mokujin no Jutsu

Mokuton: Mokuryū no Jutsu

Użytkownicy
Hashirama Senju

Senpō: Mokuton: Shin Sūsenju jest techniką, która tworzy kilka, tytanicznych rąk z drewnianej statuty, które są kontrolowane przez użytkownika.

UżycieEdytuj

Odnotowano dwa różne zastosowania tej techniki: jeden, który tworzy figurę, która łatwo miniaturyzuje ogoniaste bestie, a drugi na mniejszą skalę, który był jednak stosunkowo ogromny.

Hashirama SenjuEdytuj

Po wejściu w Tryb Mędrca, Hashirama tworzy drewnianą statuę w tytanicznych proporcjach, przy której ogoniasta bestia jest mniejsza. Z tyłu posągu pochodzą tysiące rąk w niezliczonych koncentrycznych wierszach, a jego dwa główne ręce są splecione, jak do modlitwy. Posąg może służyć do wielu celów w walce, a podczas walki Hashirama użył do obrony, a nawet przy użyciu innych technik. Sama wielkość tej techniki sprawia, że jest nie możliwe, aby zaatakować Hashiramę.

WpływEdytuj

Ta technika wydaje się być pod wpływem buddyjskiego bodhisattwy współczucia, Avalokiteśwara, znany również jako "Senju Kannon" (千手 観 音; dosłownie oznacza "tysiąc uzbrojonych Kannon").

Jedna z ważnych historii opowiada o Kannon nie przysięgając na odpoczynku, dopóki nie uwolnił wszystkich istot samsary. Po wyczerpującym wysiłku, ale starał się zrozumieć potrzeby tak wielu, którzy jeszcze wciąż musiały zostać zapmiętane, jego głowa pęka na jedenaście kawałków. Budda Amida, widząc jego trudną sytuację, daje mu jedenaście głów z których można usłyszeć krzyki cierpienia. Po zapoznaniu się i rozumiejąc te krzyki, Kannon próbował dotrzeć do wszystkich tych, którzy potrzebowali pomocy, ale okazało się, że jego dwa ramiona rozbita na kawałki. Jeszcze raz, Amida przychodzi mu z pomocą i udziela mu tysiąc rąk, z którymi do pomocy w cierpieniu.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki