FANDOM

Kuchiyose: Edo Tensei
Edo Tensei
Nazwa
Japońska 口寄せ・穢土転生
Rōmaji Kuchiyose: Edo Tensei
Angielska Summoning: Impure World Reincarnation
Debiut
Manga Rozdział 117
Anime Odcinek 69
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Ninjutsu Reinkarnacji
Czasoprzestrzenne Ninjutsu
Kinjutsu
Klasa Uzupełniająca
Ranga S
Ręczne Pieczęcie Tygrys → Wąż → Pies → Smok → Klaśnięcie dłońmi
Pochodzenie Jutsu
Gojō Kibaku Fuda
Pokrewne Jutsu
Kuchiyose no Jutsu
Użytkownicy
Kabuto Yakushi
Tobirama Senju
Orochimaru

Kuchiyose: Edo Tensei jest zakazaną techniką używaną do wskrzeszenia zmarłych. Była początkowo stworzona przez Tobiramę Senju, który zakwalifikował ją jako Kinjutsu i nigdy nie ukończył. Później została ukończona przez Orochimaru. Kabuto teraz twierdzi, że opanował ją w jeszcze większym stopniu niż jego poprzednicy. Yakushi uważa także, że to jutsu może być "największą, najpotężniejszą techniką shinobi na świecie" i nie stanowi zagrożenia dla użytkownika.

WymaganiaEdytuj

Aby wykonać tę technikę, użytkownik musi najpierw pozyskać część DNA osoby, którą zamierza ożywić. Kabuto uważa, że to zasadniczo odnosi się do okradania grobów, choć ślady krwi lub organów uratowane od zniszczenia, także mogą pomóc w zadaniu. Dusze przeznaczone do reaktywowania muszą znajdować się także w czystym świecie (净土, jōdo); ofiary pieczęci boga śmierci na przykład nie mogą być dzięki temu wskrzeszone. Następnie potrzebna jest żywa ofiara, która posłuży jako naczynie do zmartwychwstałego ciała.

Demonstracja Edo Tensei

Zwój i pieczęć wymagane do Kuchiyose: Edo Tensei

Gdy wszystkie wymagania dotyczące techniki zostały spełnione, nabyte materialne pozostałości są rozmazywane na specjalnym zwoju, po czym zwój się uaktywnia i "rozwija się" z żywą ofiarą w środku symbolu. Następnie pył i popiół otacza ciało ofiary, dając jej wygląd osoby, która miała zostać ożywiona. Zmarły zostaje reaktywowany, a jego ciało jest zazwyczaj przechowywane w trumnie, do momentu wezwania przez użytkownika. Właściciel techniki może teoretycznie wskrzesić nieograniczoną liczbę osób w ten sposób tak długo, jak ma wystarczająco dużo ofiar i chakry do wykorzystania techniki.

DetaleEdytuj

Kiedy ktoś zostaje po raz pierwszy wezwany, ciało zmartwychwstałego jest szare i w stanie drobnego rozpadu. Zachowują one jednak swoją osobowość, wspomnienia i wszystkie umiejętności jakie mieli w życiu, w tym nawet Kekkei Genkai. Mogą one być doprowadzone do bliższego podobieństwo z ich pierwotnym wyglądem poprzez zastosowanie specjalnego znaku. Oznaczenie może także usunąć ich osobowość, przywiązując go do użytkownika, ale w jakim stopniu zależy do właściciela techniki. Kabuto woli wykonywać jedynie minimalne powściągliwości na tych, których ożywia, ale jest to bardzo wymagające dla niego i często prostsze od całkowitego wyeliminowania ich osobowości, co czyni je łatwiejszymi do kontrolowania. Kabuto może zdalnie sterować nimi za pomocą kamieni, na górze mapy.

PrzeciwdziałanieEdytuj

Reaktywowane osoby są niemożliwe do zabicia w naturalny sposób. Wszelkie uszkodzenia, które otrzymują będą się regenerować, czy to stracone kończyny lub całkowita dezintegracja. Nawet zabicie osoby przywołującej nie pozwala się ich pozbyć. Istnieją tylko trzy znane sposoby na pokonanie tej techniki:

1. Zapieczętowanie duszy odrodzonego człowieka (Hiruzen Sarutobi wykonał to na Pierwszym i Drugim Hokage).

2. Gdy użytkownik zakończy tą technikę. Ponieważ jest to mało prawdopodobne, aby zrobił to dobrowolnie, za pomocą genjutsu można go zmusić do anulowania techniki, co jest idealnym podstępem. Kolejność pieczęci do anulowania techniki jest następująca: Pies→Koń→Tygrys i powiedzenie "uwolnienie".

3. Żywa osoba ma jakiś wpływ na zmarłą duszę np. jeśli jest to jakiś bliski, znajomy lub przyjaciel, który może przemówić do duszy zmarłej, i pozwalając mu odejść. Kankurō wyjaśnia to tak: ludzkich uczuć nie da się tak łatwo ograniczyć. (Kankurō wykonał to na Sasorim, zaś Sai na Shinie).

Po zrealizowaniu każdej z metod, organy wracają do popiołu i pyłów, zaś ciała osób poświęconych leżą w popiele.

Anulowanie technikiEdytuj

Plik:Dusza Itachi'ego oddzielająca się od ciała.jpg

Po wykonaniu znaków anulujących technikę ( Szczur -> Wół -> Małpa -> Tygrys -> Smok -> Dzik i wypowiedzieć: Edo Tensei no Jutsu: Uwolnienie ) wszyscy przywróceni do życia ( zapieczętowani i walczący ) ożywieńcy zaczynają świecić na biało, z ich ciała odrywają się kawałki popiołu, zaś skóra zaczyna pękać. Po kilku minutach promień światła powiększa się, następnie z ciała wydostaje się dusza wskrzeszonej osoby, która odchodzi w zaświaty, zaś ciało rozpada się na pył i popiół, a z nich ciało poświęconego człowieka. Madara Uchiha był w stanie unieważnić kontrakt wykonując uwolnienie techniki, wyrywając się z kontroli Kabuto Yakushi. Jest to najgorsze wyjście, nieśmiertelne ciało, regenerujące się za każdym ciosem, z nieskończoną chakrą, które porusza się według własnej woli.

Znani ożywieniEdytuj

Ożywieni przez Orochimaru
Imię Wioska, z której pochodził Powód wskrzeszenia
Hashirama Senju Plik:Konohagakure.png Konohagakure Hokage
Tobirama Senju Plik:Konohagakure.png Konohagakure Hokage
Hiruzen Sarutobi Plik:Konohagakure.png Konohagakure Hokage
Minato Namikaze Plik:Konohagakure.png Konohagakure Hokage
Ożywieni przez Kabuto
Yagura Plik:Kirigakure.png Kirigakure Jinchūriki/Mizukage
Han Plik:Iwagakure.png Iwagakure Jinchūriki
Yugito Nii Plik:Kumogakure.png Kumogakure Jinchūriki
Plik:Takigakure.png Takigakure Jinchūriki
Rōshi Plik:Iwagakure.png Iwagakure Jinchūriki
Utakata Plik:Kirigakure.png Kirigakure Jinchūriki
Fukai Plik:Kumogakure.png Kumogakure Jinchūriki
Trzeci Raikage Plik:Kumogakure.png Kumogakure Raikage
Czwarty Kazekage Plik:Sunagakure.png Sunagakure Kazekage
Drugi Mizukage Plik:Kirigakure.png Kirigakure Mizukage
Plik:Iwagakure.png Iwagakure Tsuchikage
Torune Aburame Plik:Konohagakure.png Konohagakure Demonstracja dla Tobiego
Nagato Plik:Amegakure.png Amegakure Akatsuki
Itachi Uchiha Plik:Konohagakure.png Konohagakure Akatsuki
Kakuzu Plik:Takigakure.png Takigakure Akatsuki
Deidara Plik:Iwagakure.png Iwagakure Akatsuki
Sasori Plik:Sunagakure.png Sunagkure Akatsuki
Mangetsu Hōzuki Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Kushimaru Kuriarare Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Zabuza Momochi Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Jinpachi Munashi Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Ameyuri Ringo Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Jinin Akebino Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Madara Uchiha Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Kimimaro Kaguya Plik:Otogakure.png Otogakure Słynny
Pakura Plik:Sunagakure.png Sunagakure Słynny
Shin Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Toroi Plik:Kumogakure.png Kumogakure Słynny
Hizashi Hyūga Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Kinkaku Plik:Kumogakure.png Kumogakure Słynny
Ginkaku Plik:Kumogakure.png Kumogakure Słynny
Hanzō Plik:Amegakure.png Amegakure Słynny
Dan Katō Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Chūkichi Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Asuma Sarutobi Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Chiyo Plik:Sunagakure.png Sunagakure Słynny
Fuguki Suikazan Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Haku Yuki Plik:Kirigakure.png Kirigakure Słynny
Gari Plik:Iwagakure.png Iwagakure Słynny
Ożywieni przez Kabuto w anime
Hayate Gekkō Plik:Konohagakure.png Konohagakure Słynny
Daimaru Plik:Sunagakure.png Sunagakure Słynny

Faktycznie zostało wezwanych więcej osób, ale Kabuto miał awarie od kiedy przypadkowo wezwał niewłaściwych ludzi, ponieważ czasami nie jest w stanie powiedzieć, które próbki DNA należały do różnych osób.

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku 69 anime, kiedy Orochimaru użył tego jutsu przed Hiruzenem zostały wezwane trzy trumny, gdzie na trzeciej było napisane "cztery" (四, Yon). Ta trumna nie została pokazana w rozdziale 117 (choć Orochimaru próbował przywołać trzy trumny), jednakże lata później, w rozdziale 520, Kabuto wspomina, że próba przywołania Czwartego Hokage przez Orochimaru nie udała się ze względu na to, że jego dusza nie zamieszkuje "czystego" świata.
  • Gdy Kabuto po raz pierwszy zaproponował Tobi'emu połączenie sił, Yakushi wezwał Deidarę, Itachiego, Kakuzu, Nagato, oraz Sasoriego jako demonstrację siły. Kiedy Tobi zagroził odmówienia oferty, Kabuto wezwał szóstą trumnę, co zmusiło Tobi'ego nie tylko do połączenia sił z Kabuto, ale także nazwał go "Szaleńcem!". Zawartością trumny było ciało Madary Uchiha.
  • Gra wideo, Naruto: Ultimate Ninja 2 (niekanoniczna) fabuła przeczy idei duszy odrodzonej, która musi znajdować się w "nieczystym" świecie, jak Orochimaru ożywia Trzeciego Hokage nie inaczej, niż kogokolwiek innego do wezwania w grze.
  • Itachi zdołał uwolnić się spod kontroli Kabuto dzięki Kotoamatsukami.
  • W mandze, gdy Pierwszy i Drugi Hokage zostali ożywieni, ich oczy wyglądały na puste. W wersji anime, ich oczy były normalne. Później w Shippūden, twardówki ożywionych shinobi zostają zmienione na ciemny szary.
  • Jak się później okazuje, niektórzy potężni shinobi są w stanie uwolnić się z tej techniki bez ingerencji z zewnątrz. Madara Uchiha był w stanie przełamać technikę i uniknąć nawet odesłania w momencie anulowania jej przez Kabuto, będącego pod wpływem genjutsu. Natomiast Tobirama (jako twórca techniki) i Hashirama (jako najpotężniejszy shinobi) przy pełnej mocy i świadomości, są w stanie oprzeć się kontroli siłą woli. To było prawdopodobnie powodem, dlaczego Orochimaru nie przyzwał ich z pełną mocą podczas starcia z Sarutobim.
  • Technikę można wzmocnić przy użyciu komórek Hashiramy. Tak właśnie zrobił Orochimaru w rozdziale 620, co pozwoliło mu unieruchomić Tobiramę. Pomimo tego, sam Hashirama bez problemu uwolnił się spod kontroli.
  • Edo Tensei nie jest tak idealne, jak może się wydawać. Rinnegan wskrzeszonego Madary, Bijuu określiły jako fałszywy. Nie mógł nim np. przywołać Demoniczną Statuę, którą wezwał dopiero po swoim prawdziwym ożywieniu i odzyskaniu prawego oka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki